読者です 読者をやめる 読者になる 読者になる

意訳派のワケ

好き勝手和訳します。

Stay The Night -Zedd ft. Hayley Williams(ゼッド) 和訳


Zedd - Stay The Night ft. Hayley Williams - YouTube

 

I know that we are upside down

(私たちはもうメチャメチャよ)

So hold your tongue and hear me out

(だから 黙って聞いてて)

I know that we were made to break

(私たちは最初から別れる運命だったのよ)

So what? I don't mind

(でもそれが何?気にしないわ)

 

You kill the lights, I'll draw the blinds

(あなたが光を消して 私が闇を描く)

Don't dull the sparkle in your eyes

(瞳の光を どうかなくさないでね)

I know that we were made to break

(私たちは最初っからこうなる運命だった)

So what? I don't mind

(でもだから何? 気にしないわ)

 

Are you gonna stay the night?

(今夜 あなたは泊まっていくつもりなの?)

Are you gonna stay the night?

(今夜 私と一緒にいるつもりなの?)

Oh oh oh, are you gonna stay the night?

(今夜 二人きりでいるつもりなのね?)

 

Are you gonna stay the night?

(今夜 あなたは私といるのね?)

Doesn't mean we're bound for life

(別に 一生一緒にいるわけじゃないのに)

So oh oh oh, are you gonna stay the night?

(なのに 今夜は私と一緒にいるの?)

 

Are you gonna stay the night?

(あなたは今夜 私といるつもりなの?)

Doesn't mean we're bound for life

(ずっと一緒にいるわけじゃないのに)

So oh oh, are you gonna stay the night?

(なのに 今夜あなたは泊まっていくのね?)

 

I am a fire, you're gasoline,

(私が炎なら あなたはガソリン)

Come pour yourself all over me

(私という火を 燃え上がらせてよ)

We'll let this place go down in flames only one more time

(もう一度だけ ここをバラバラに壊そうか)

 

You kill the lights, I'll draw the blinds 

(あなたが光を遮るから 私は闇を描く)

Don't dull the sparkle in your eyes

(どうかその瞳の煌めきを なくさないでね)

I know that we were made to break

(最初から 別れる運命だったのよ)

So what? I don't mind

(だからって何?別にどうでもいいし)

 

Are you gonna stay the night?

(今夜 私のそばにいるつもりなのね?)

Are you gonna stay the night?

(あなたは今夜 私とここにいるのね?)

Oh oh oh, are you gonna stay the night?

(今夜 私たちは一緒にいるの?)

 

Are you gonna stay the night?

(今夜は泊まっていくっていうの?)

Doesn't mean we're bound for life

(別に ずっと一緒にいるわけじゃないのに)

So oh oh, are you gonna stay the night?

(なのに 今夜は一緒に泊まるつもりなの?)

 

ARE YOU GONNA STAY THE NIGHT?!

(今夜は 私と一緒にいるつもりなの?!)

 

Are you gonna stay the night?

(今夜は一緒にいるつもりなのね?)

Doesn't mean we're bound for life

(生涯を共にするってわけじゃないのに)

So oh oh, are you gonna stay the night?

(なのに 今夜は二人きりで泊まるのね?)