意訳派のワケ

好き勝手和訳します。

Unstoppable - Sia(シーア) 和訳


Sia - Unstoppable (Audio) - YouTube

 

I'll smile, I know what it takes to fool this town

(笑って この街を欺くのよ)

I'll do it 'til the sun goes down

(日が暮れるまで ずっとそうしてる)

And all through the night time, oh yeah,

(夜だって ずっとそうしてるの)

Oh, yeah, I'll tell you what you want to hear

(お望みのことを 聞かせてあげる)

Keep my sunglasses on while I shed a tear

(涙を流しても サングラスはそのまま)

It's never the right time, yeah, yeah

(いつも タイミングが悪いのね)

 

I'll put my armor on,

(ヨロイをまとって)

Show you how strong I am

(私の強さを見せてあげる)

I'll put my armor on,

(ヨロイを身にまとって)

I'll show you that I am

(私ってものを見せてやるわ)

 

I'm unstoppable

(私はもう 止まれない)

I'm a Porsche with no brakes

(ブレーキのないポルシェと同じ)

I'm invincible

(無敵の存在よ)

Yeah, I win every single game

(どんなゲームにだって 勝てる)

I'm so powerful

(力に溢れて)

I don't need batteries to play

(バッテリーなんか いらないわ)

I'm so confident

(自信に満ち溢れてる)

I'm unstoppable today

(今日の私は 止められない)

Unstoppable today [3x]

(今日の私は 止められないわ)

I'm unstoppable today

(今日の私は 止まらない)

 

I break down, only alone I will cry out loud

(傷ついて 独りでむせび泣く)

You'll never see what's hiding out

(あなたは 本当のことなんて)

Hiding out deep down, yeah, yeah

(絶対に分かりっこないでしょうね)

I know I've heard that to let your feelings show

(心を開くことこそが)

Is the only way to make friendships grow

(みんなに愛される秘訣って聞いたけど)

But I'm too afraid now, yeah, yeah

(そんなのって 怖すぎる)

 

I'll put my armor on,

(ヨロイを身にまとって)

Show you how strong I am

(私の強さを見せてあげる)

I'll put my armor on,

(ヨロイを身にまとって)

I'll show you that I am

(私ってものを見せてあげるわ)

 

I'm unstoppable

(私は もう止まれない)

I'm a Porsche with no brakes

(ブレーキの無いポルシェと同じ)

I'm invincible

(無敵の存在よ)

Yeah, I win every single game

(どんなゲームにだって 勝てるわね)

I'm so powerful

(情熱に溢れて)

I don't need batteries to play

(バッテリーなんかいらないのよ)

I'm so confident

(自信に満ち溢れて)

I'm unstoppable today

(今日の私は 止められない)

Unstoppable today [3x]

(今日は 止まれないよ)

I'm unstoppable today

(今日の私は 止められない)

Unstoppable today [3x]

(今日は 止められない)

I'm unstoppable today

(今日の私は 止まれない)

 

I'll put my armor on,

(ヨロイを身につけて)

Show you how strong I am

(私の強さを 見せてあげる)

I'll put my armor on,

(ヨロイを身にまとって)

I'll show you that I am

(私ってものを見せてあげるよ)

 

I'm unstoppable

(私は止まれない)

I'm a Porsche with no brakes

(ブレーキのないポルシェと同じ)

I'm invincible

(無敵の存在よ)

Yeah, I win every single game

(そう どんなゲームにも勝てる)

I'm so powerful

(力に溢れて)

I don't need batteries to play

(バッテリーなんか いらないわ)

I'm so confident

(自信に満ち溢れて)

I'm unstoppable today

(今日はもう止まれない)

Unstoppable today [3x]

(今日は 止まれない)

I'm unstoppable today

(今日の私は 止められない)

Unstoppable today [3x]

(今日は 止まれない)

I'm unstoppable today

(今日の私は 止められないわ)