意訳派のワケ

好き勝手和訳します。

Breathe Me - Sia(シーア) 和訳


Sia - Breathe Me - YouTube

 

Help, I have done it again

(助けて またやっちゃった)

I have been here many times before

(また ここに来てしまった)

Hurt myself again today

(こんな日は 自分を苦しめたくなる)

And the worst part is there's no one else to blame

(誰にも当たることだって 出来ないの)

 

Be my friend

(友達になって)

Hold me, wrap me up

(ぎゅっと 抱きしめて欲しいの)

Unfold me

(私の心の扉を 叩いて)

I am small and needy

(私は弱いし 愛が必要なの)

Warm me up

(心に 明かりを灯して)

And breathe me

(私に 勇気をください)

 

Ouch, I have lost myself again

(ああ また見失ってしまった)

Lost myself and I am nowhere to be found,

(誰にも見つけられず ひとりきり)

Yeah, I think that I might break

(悲しみに 打ちひしがれてしまったかも)

Lost myself again and I feel unsafe

(自分を見失って 不安なままで)

 

Be my friend

(友達になってよ)

Hold me, wrap me up

(ぎゅっと 抱きしめて欲しい)

Unfold me

(私の心の扉を 叩いて)

I am small and needy

(私は弱いし 愛されたいの)

Warm me up

(心に 灯りをともして)

And breathe me

(そして 私に希望を)

 

Be my friend

(友達になってよ)

Hold me, wrap me up

(ぎゅっと 抱きしめて欲しいの)

Unfold me

(私の心の扉を 叩いて)

I am small and needy

(私は弱いから 愛が必要なの)

Warm me up

(心に 光をともして)

And breathe me

(そして 私に希望をください)

 

 

訳に関してコメントやアドバイスなどがありましたら、コメント欄によろしくお願いします。