読者です 読者をやめる 読者になる 読者になる

意訳派のワケ

好き勝手和訳します。

Alive - Sia(シーア) 和訳


Sia - Alive - YouTube

 

I was born in a thunderstorm

(私は大嵐の中で生まれて)

I grew up overnight

(夜中に育った)

I played alone 

(いつも1人だった)

I'm playing on my own

(一人ぼっちで遊んでいた)

I survived

(でも生き残ったの)

 

Hey

I wanted everything I never had

(私に無いものは何でも欲しかった)

Like the love that comes with life

(人生にありふれてる愛みたいなものとか)

I wore envy and I hated that

(嫉妬して大嫌いだった)

But I survived 

(でも生き残った)

 

I had a one-way ticket to a place where all the demons go

(地獄のような場所へのチケットを持っていた)

Where the wind don't change

(風すら吹かなくて)

And nothing in the ground can ever grow

(何も育たないような場所)

No hope, just lies

(希望なんてない 嘘ばかり)

And you're taught to cry into your pillow

(枕を濡らして何かを教わった)

But I survived

(でも生き残ったの)

 

I'm still breathing [4x]

(まだ息をしているわ)

I'm alive [4x]

(私は生きてやるの)

 

I found solace in the strangest place

(不思議な場所に安堵を覚えたわ)

Way in the back of my mind

(心の奥深い所に)

I saw my life in a stranger's face

(違う顔で私の人生を見てみたの)

And it was mine

(だけどそれも 私だった)

 

I had a one-way ticket to a place where all the demons go

(地獄のような場所へのチケットを持っていた)

Where the wind don't change

(風すら吹かなくて)

And nothing in the ground can ever grow

(何も育たないような場所よ)

No hope, just lies

(希望なんてない 嘘だらけ)

And you're taught to cry into your pillow

(枕を涙で濡らす日もあったけど)

But I survived

(私は生き残った)

 

I'm still breathing [4x]

(私はまだ息をしているわ)

I'm alive [4x]

(私は生きてやる)

 

You took it all, but I'm still breathing [8x]

(あなたに何もかも奪われた でもまだ息をしてる)

 

I have made every single mistake

(間違いをたくさん冒してきた)

That you could ever possibly make

(あなたも作りうるような間違いを)

I took and I took and I took what you gave

(何回もあなたのくれたものを払い除けて)

But you never noticed that I was in pain

(でも私が辛かっただなんて あなたは一生気づかない)

I knew what I wanted; I went out and got it

(望みは分かった だからそれを手に入れてやった)

Did all the things that you said that I wouldn't

(私らしくないことだってやってやった)

I told you that I would never be forgotten

(何があっても覚えていてやる)

And all in spite of you

(あなたがいたって構わない)

 

And I'm still breathing

(まだ息をしているわ)

I'm still breathing

(まだ息をしてるの)

I'm still breathing

(私はまだ死んでなんかない)

I'm still breathing

(私は息をしているの)

I'm alive 

(生きてやる)

(You took it out, but I'm still breathing)

(You took it out, but I'm still breathing)

I'm alive

(生きて生きて生きてやる)

 (You took it out, but I'm still breathing)

(You took it out, but I'm still breathing)

I'm alive 

(私は生きてるの)

(You took it out, but I'm still breathing)

(You took it out, but I'm still breathing)

I'm alive

(生きているわ)

 

I'm alive [4x]

(私は生き続けるの)