読者です 読者をやめる 読者になる 読者になる

意訳派のワケ

好き勝手和訳します。

Loosen The Knot - Lissie(リジー) 和訳


Lissie - Loosen The Knot (With Lyrics) - YouTube

 

Humour me this one last time 

(最後の一度くらい 私の好きにさせて)

Think I've just made up my mind

(もう決心がついたの)

Looking at me like a lover does

(恋人のように振る舞う私を見てよ)

but It'll never be the way it was

(本当にそうとはならないけど)

 

Feel that chord that holds us tight

(私たちを固く結んでるものを感じて)

Let's unravel this tonight

(今夜はそれを解こう)

 

I wanna loosen up, loosen up, loosen the knot

(結び目を解きたいの)

The knot that is holding us, binding us, keeping us together now

(私たちを縛り付けて くくりつけて 保っている結び目をね)

I'm gonna give it up, toughen up, like it or not

(固結びはやめる 諦めるわ)

Maybe it's all that is stopping us, keeping us together now

(それが私たちを塞き止めて 保ってるものなのかもね)

 

Undermining what I do

(私のやることはもうめちゃくちゃ)

No one does it better than you

(あなたが一番なのよ)

When you change your attitude

(あなたが態度を変えた時は)

Things will change 'tween me and you

(私とあなたの何かが変わるの)

But the end is comin' darling and I'm bringing the news

(でも終わりが来た ニュースがあるわ)

 

I wanna loosen up, loosen up, loosen the knot

(結び目を解きたいの)

The knot that is holding us, binding us, keeping us together now

(私たちを縛り付けて くくりつけて 保っている結び目をね)

I'm gonna give it up, toughen up, like it or not

(固結びみたいなことは もうやめる)

Maybe it's all that is stopping us, keeping us together now

(それが私たちを塞き止めて 保っているものなのかもね)

Together now

 

Humour me this one last time

(最後だから あなたに合わせてあげる)

I'm gonna loosen up, loosen up, loosen the knot

(結び目を 解こうと思うわ)

The knot that is holding us, binding us, keeping us together now

(私たちを縛り付けて くくりつけて 保っている結び目を)

I'm gonna give it up, toughen up, like it or not

(固結びはもうやめる)

Maybe it's all that is stopping us, keeping us together now

(私たちを塞き止めて 保っているものをね)

Together now

 

I wanna loosen up, loosen up, loosen the knot

(結び目を解きたいのよ)