意訳派のワケ

好き勝手和訳します。

Don't You Give Up On Me - Lissie(リジー) 和訳


[Lissie - Don't You Give Up On Me (Official Video) - YouTube]

 

You set the sun, I feel your waves

(あなたが太陽をくれて 私はその波を感じてる)

I look at the ocean, so big and brave

(勇敢で どこまでも続く海)

Am I only a ghost?

(私ってお化けみたい)

Cause what I fear the most is me

(だって自分が一番怖いの)

I left you on the coast for something only I can see

(怖くて あなたをどこかに置き去りにしてしまった)

 

What kind of world will there be

(どんな世界があるのかしら?)

When I wake up from this dream

(この夢から覚めた時に)

I hear you call so far away

(遠くからあなたの声が聞こえる)

Just keep me close when I'm afraid

(私が怯えてしまったら そばにいて欲しい)

 

And don't you give up on me

(お願いだから私から離れないで)

As I dive into the dark

(私が絶望に追い込まれたり)

Slip into the endless sea

(終わりのない悲しみに 身を投げてしまうように)

Don't you give up on me

(私を見捨てないで)

Are you swimming in the stars?

(あなたは星空に 泳いでいるの?)

Breathing in eternity

(終わらない世界で 息をしてる)

Don't you give up on me

(お願いだから 私を置いてかないで)

 

You are the moon, I feel your weight

(あなたは月よね その重みが分かる)

You tug at the ocean, you help it change

(あなたは海を引き寄せて すべてを変えられる)

And you keep on reminding me of a darkness only I can see

(でも 私にしか見えない闇を見せる存在でもあるのよ)

 

What kind of world will there be

(どんな世界があるのかしら?)

When I wake up from this dream?

(この夢から覚めた時に)

I hear you call so far away

(あなたの声が遠くから聞こえる)

Just keep me close when I'm afraid

(怯えているときは そばにいて欲しい)

 

And don't you give up on me

(お願いだから見捨てないで)

As I dive into the dark

(まるで私が絶望に呑まれたり)

Slip into the endless sea

(無限の悲しみに引きずり込まれるみたいに)

Don't you give up on me

(お願いだから私から離れないで)

Are you swimming in the stars?

(あなたは星の中で泳いでいるのね?)

Breathing in eternity

(永遠の世界で 息をしているの)

Don't you give up on me

(お願いだからそばにいて)

 

Don't you give up on me now

Don't you give up on me now

Don't you give up on me now

Don't you give up on me now

Don't you give up on me now

Don't you give up on me now

Don't you give up on me now

Don't you give up

(今だけは 私を見捨てていかないで)

 

And don't you give up on me

(お願いだから私から離れないで)

As I dive into the dark

(私が絶望に飲まれたり)

Slip into the endless sea

(無限の悲しみに引きずり込まれるように )

Don't you give up on me

(お願いだから私を捨てないで)

Are you swimming in the stars?

(あなたは星の中で泳いでいるのね?)

Breathing in eternity

(永遠の世界で 生きているのよね)

Don't you give up on me

(ずっとそばにいて欲しい)