意訳派のワケ

好き勝手和訳します。

Go For A Walk - Lissie(リジー) 和訳


Go For A Walk - YouTube

 

I think I'll go for a walk

(散歩でもしようかな って思ってね)

Cause it's a nice day for it

(だって今日は 散歩にぴったりの日よ)

Tune out the talk

(何かを話しながらね)

Take a breath and start again

(深呼吸をしたら また始めるの)

And where I'll go, oh, I don't know

(どこに行くかは 分からないけど)

The path will show, oh, oh

(ほら 道が見えてくるわ)

 

The grass gives a scent

(草の香りがした)

Memories I forget

(忘れてた思い出が 蘇ってくる)

Air clears my mind

(空気が 心を綺麗にしてくれて)

And suddenly I find

(突然 分かるの)

So much hope, oh, oh

(あちこちに希望が溢れてるって)

Thrown around, oh, oh

(あちこちに 希望は満ちているって)

 

Don't want my life passing me by

(過ぎ去ったことなんて どうでもいいけど)

But I got time to make things right

(でも 色々正しくする時だと思ったの)

I wanna feel, I wanna feel my life

(人生を 私の人生を感じたいから)

 

The light on the knees

(足元にある光は)

Reminds me of my dreams

(私の夢を思い出させてくれる)

Oh, these simple things

(シンプルなことは)

Better than anything

(何よりも素晴らしいわ)

The sun sinks low, whoa, oh

(太陽が 深く沈んでいく)

And I just let go, oh, oh oh

(それを 見守りながら)

 

Don't want my life passing me by

(過去のことなんて どうでもよかったけど)

But I got time to make things right

(色々 正しくする時が来たと思ったの)

I wanna feel, I wanna feel my life

(人生を 私の人生を感じたくて)

I wanna feel, I wanna feel my life, yeah

(私の人生を 思い切り感じたいの)

 

Don't want my life passing me by

(過去のことなんて どうでもよかった)

But I got time to make things right

(でもね 色々正さなくちゃならないわ)

I wanna feel, I wanna feel my life

(人生を 私の人生を感じたいから)

I wanna feel, I wanna feel my life

(人生を 私の人生を生きたいから)

I wanna feel, feel, feel, feel

(私は感じたいのよ)

I wanna feel, I wanna feel, ah, feel, ah

(思いっきり感じたいの)

Feel heart, feel your heart ah, ah

(あなたの心を あなたのハートをね)

I wanna feel my life

(私の人生を 感じていたいから)