意訳派のワケ

好き勝手和訳します。

The One I Love - Morgan Page feat. Polina(モーガン・ペイジ) 和訳


Morgan Page feat. Polina - The One I Love [Audio] - YouTube

 

We used to say we would live forever

(ずっと一緒 なんて言ってたわ)

It felt like Spring living in December

(冬なのに 春が来たような気分だった)

Can we go back to the way we were?

(またそんなふうになれるのかしら?)

I'm still here trying to remember

(まだ 思い出そうとしてるの)

Used to memories, but together

(色褪せた思い出や 一緒にいたことも)

Keep believing in, out of my mind. 

(まだずっと 信じてる)

 

I think it's time I let you know

(そろそろ あなたにも教えてあげなくちゃ)

The way it feels, it can't be beat

(その気持ちは 絶対に飽きたりしない)

Don't wanna ever let you go

(あなたを諦めたくないのよ)

 

You'll always be the one I love

(私はあなたしか愛せないの)

I'm missing the days thinking 'bout you

(あなたのことを想いながら 毎日過ごしてる)

All the ways it could have been

(どんなことも 出来たかもしれないのに)

It's not the same without you

(あなたがいないと そんな風には思えない)

You'll always be the one I love

(私はあなたしか愛せないの)

I'm missing the days thinking 'bout you

(あなたを思いながら 日々過ごしてるよ)

Were these feelings ever real?

(この気持ちって 本物だったのかな?)

Spending my days without you

(あなたのいない日々を ただ送ってる)

 

Without you, without you 

(あなたがいないの)

Without you, without you

(あなたがいないよ)

Without you, without you

(あなた無しで)

Without you, without you  

(あなたがいない)

 

We used to say we would live forever

(私たち一生一緒よね なんて言ってたわよね)

It felt like Spring living in December

(それはまるで 冬に舞い散る桜のようで)

Can we go back to the way we were?

(またそんな風に なれるのかな?)

I'm still here trying to remember

(まだ思い出そうとしてるの)

Used to memories, but together

(古ぼけた思い出 一緒にいたことも)

Keep believing in, out of my mind. 

(まだ信じてる 心のどこかでね)

 

You'll always be the one I love

(あなたしか愛せないの)

I'm missing the days thinking 'bout you

(あなたのことを想いながらも 時が過ぎてゆく)

All the ways it could have been

(色々な可能性があるかもしれないのに)

It's not the same without you

(あなたがいないと そうは思えない)

You'll always be the one I love

(あなたしか愛せないのよ)

I'm missing the days thinking 'bout you

(あなたを想いながら 日々を送ってる)

Were these feelings ever real?

(この気持ちって 本物だったのかな?)

Spending my days without you

(あなたのいない毎日を ただ過ごしてる)