意訳派のワケ

好き勝手和訳します。

Tired - Alan Walker ft. Gavin James(アラン・ウォーカー) 和訳


Alan Walker ft. Gavin James - Tired - YouTube

 

I see those tears in your eyes

(君は 泣いているのかい)

I feel so helpless inside

(僕には どうしようもないけど)

Oh love, there's no need to hide

(なんにも 隠すことなんかないからな)

Just let me love you when your heart is tired

(僕が君の心を 包んで癒してあげたいんだ)

 

Cold hands, red eyes

(冷たい手に 赤くなった目)

Packed your bags at midnight

(夜中に 荷物をまとめたんだ)

They've been there for weeks

(もうずっと 置きっぱなしだったけどね)

You don't know what goodbye means

(サヨナラの意味なんて わかりっこないだろ)

 

Just roll up a cigarette

(タバコでもふかして)

Just forget about this mess

(失敗なんて忘れよう)

Been waiting on the sidelines

(いつも向こうで 待っていた)

From the sidelines

(向こうでね)

 

I see those tears in your eyes

(君は泣いているのに)

And I feel so helpless inside

(僕には 何にもできやしない)

Oh love, there's no need to hide

(でも 隠さなくたっていい)

Just let me love you when your heart is tired

(僕が君の心を 癒してあげたいから)

 

If your ghost pulls you up high

(嫌なことを思い出してしまうと)

And it feels like you've lost who you are

(自分を見失ってしまうよね)

My love, there's no need to hide

(でも隠さなくたっていいんだ)

Just let me love you when your heart is tired

(僕が君の心を 包んで癒してあげるから)

 

Just let me love you

Just let me love you

(君を 愛したいんだ)

Just let me love you

Just let me love you

(君を 癒してあげたい)

Just let me love you when your heart is tired

(僕が君の心を 包んで癒してあげるから)

 

And you whisper, I'm alright

(君は もう大丈夫って言うけど)

But I see through your white lies

(本当はそうじゃない)

But these walls don’t talk

(障害になってる壁は 何も話さないけど)

And if they could, they’d say

(話せるとしたら きっとこう言われる)

 

Can't hide the secrets

(秘密なんか 隠しきれないって)

You can't forget about this mess

(失敗なんて忘れられないよ って )

I'm waiting on the sidelines

(僕はただそれを 傍観してるだけ)

From the sidelines

(傍観しているだけなんだ)

 

I see those tears in your eyes

(君は泣いているけど)

And I feel so helpless inside

(僕には なんにも出来ない)

Oh love, there's no need to hide

(隠さなくたって いいんだよ)

Just let me love you when your heart is tired

(君の心を 僕が癒してあげるから)

 

If your ghost pulls you up high

(トラウマが蘇ると)

And it feels like you've lost who you are

(本当の自分を 見失ってしまうよね)

My love, there's no need to hide

(でも隠さなくたって いいんだ)

Just let me love you when your heart is tired

(君の傷ついた心を 癒してあげたいから)

 

Just let me love you

Just let me love you

(君を 愛したい)

Just let me love you

Just let me love you

(君を 愛してもいいかな)

Just let me love you when your heart is tired

(君の傷ついた心も 愛したいんだ)

 

I see those tears in your eyes

(君は泣いているけど)

And I feel so helpless inside

(僕には何も出来ない)

My love, there's no need to hide

(隠すことなんか ないんだよ)

Just let me love you when your heart is tired

(君の傷ついた心を 癒してあげたいから)