意訳派のワケ

好き勝手和訳します。

Together Or Apart - Lissie(リジー) 和訳


Together or apart - Lissie - YouTube

歌詞を見て分かる通り、これは遠距離恋愛を歌った曲です。

 

I will call out your name

(あなたの名前を呼ぶわ)

I will be the night and I will wake the day

(夜の闇にもなるし お日様も起こしてあげる)

And I'll touch you with my mind

(心の中で そっとあなたに触れるの)

And I'll trust the steady hands that make the time

(時を刻むその手を 信じることにするよ)

 

Is it wrong to want

To long and ache and haunt you?

(ドキドキしたり 苦い思いをしたり 執着ことは 間違いなのかな?)

 

I'll be brave for our sake

(きっと 勇敢であるわ)

Though I'll count the hours and I will lie awake

(寝転がって あなたに会う日を想ったりもするけど)

I am close, I'm in your heart

(そばにいるの あなたの心の中にいる)

And distance cannot finish what we start

(距離なんか 私たちの仲を引き裂けない)

Together or apart

(永遠か 刹那か)

 

We will walk hand in hand

(手を取り合いながら 私たちは生きる)

And find the unsaid words to understand

(お互いの胸のうちを 明かしながら)

And though I'll miss you, well, I know

(あなたが恋しいことだってあるわ)

It's never goodbye, oh, when you go

(分かってる 一度離れても それは永遠じゃないって)

 

Is it right to need

To love with such desire and intensity, oh?

(愛することに 欲望や情熱ってそんなに必要なのかな?)

 

I'll be brave for our sake

(きっと 勇敢であるわ)

Though I'll count the hours and I will lie awake

(横になって あなたに会う日を想ったりもするけど)

you are close, you're in my heart

(そばにいるの あなたも私の心の中にいるわ)

And distance cannot finish what we start

(距離だって 私たちの仲を裂けやしない)

Together or apart

(永遠か 刹那か)

 

I'll be brave for our sake

(きっと 勇敢であるわ)

Though I'll count the hours and I will lie awake

(寝転がって あなたに会う日を待ち焦がれたりするけど)

We are close, we're of one heart

(私たちはそばにいるわ 心はひとつなの)

And distance cannot finish what we start

(距離なんか 私たちの仲を引き裂けないよ)

Together or apart

(永遠か 別れか)

Oh, together or apart

(永遠か 別れか)

Oh, together or apart

(永遠か 刹那か)

 

日本に、私以外で熱狂的なリジーファンがいたら教えてください。(笑)